واشر سرسیلندر استاندارد زانتیا 2000 در موتور، بین سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم‌های مختلف روغن رسانی، آب، و احتراق موتور است. واشر سرسیلندر واشری از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس است. این واشر از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال‌های آب و نشت روغن از کانال‌های روغن جلوگیری می‌کند.

سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر می‌گویند که این امر موجب از بین رفتن آب‌بندی مابین سیستم‌های مختلف موتور خودرو می‌شود. واشر بین بدنه موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه موتور اجازه می‌دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته اتاقک احتراق را آب بندی کند.

دلایل سوختن واشر سرسیلندر زانتیا و راههای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

سوختن واشر سرسیلندر زانتیا دلایل زیاد و متعددی دارد که از مهمترین این به عمل کردن ناصحیح ترموستات، ایجاد نشتی در سیستم آب و خالی شدن رادیاتور اتومبیل، فشار به موتور و عدم توجه به آمپر خودرو و مستهلک بودن این واشر است. برای تهیه واشر سرسیلندر برای خودرو حتما به این نکته توجه شود که قطعه اصل باشد به این دلیل که قطعه های اورجینال کیفیت بهتر و دوام بسیار زیادتری دارند. در کل دلایل سوختن واشر سرسیلندر خودرو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • داغ شدن موتور خودرو به دلایلی مانند: کم شدن آب رادیاتور و جوش آوردن
  • غفلت مکانیک در بستن واشر سرسیلندر. این کار را باید با دقت بالا انجام داد به طوری که واشر باید کاملا صاف بسته شود و نوشته top بر روی واشر باید بالا قرار گیرد. و سمت مسی واشر به سمت پایین و روی بلوک سیلندر قرار گیرد .
  • استهلاک موتور خودرو که اگر سر سیلندر از موتور باز و جدا شود عملا این قطعه از بین رفته محسوب می‌شود و باید تعویض شود و موتور هم در صورت کارکرد طولانی و ماندن زیاد در ترافیک از بین می‌رود. برای اطلاع از زمان تعویض واشر سرسیلندر این مطلب را بخوانید.
  • از دلایل دیگر سوختن واشر می‌توان به کم بودن آب رادیاتور، نشتی آب از موتور خودرو، بد بودن یا ایراد داشتن جنس سرسیلند، از کار افتادن یا بد کار کردن فن خودرو، استفاده نکردن از ضدیخ در تابستان اشاره کرد.

نشانه‌های سوختن واشر سرسیلندر زانتیا

  1. خروج آب از اگزوز
  2. گرم شدن غیر طبیعی موتور
  3. ورود کمپرس در داخل رادیاتور
  4. کمی کشش موتور
  5. قاطی کردن آب و روغن یا به اصطلاح آب-روغن قاطی کردن خودرو
  6. دیر روشن شدن خودرو و بد کار کردن موتور
  7. کمی کشش و توان خودرو

همچنین در صورتی که موتور خودرو گرم است و بخار از اگزوز خارج شود نشانه مشکل در واشر سرسیلندر است. که به علت نیم سوز بودن یا سوختن واشر سر سیلندر می باشد.

خرید واشر سرسیلندر استاندارد زانتیا 2000 و واشر سرسیلندر تعمیر اول زانتیا 2000 از فروشگاه اینترنتی آلفــایــدک با ضمانت اصالت کالا و کیفیتی بالا و همچنین با قیمت رقابتی و عمده در این فروشگاه قابل عرضه می‌باشد. این محصول توانسته نیازهای کاربران خود تا حد زیادی پاسخ دهد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
واشر سرسیلندر

استاندارد اورجینال فرانسه, تعمیری اورجینال فرانسه, استاندارد ساخت ترکیه, تعمیری ساخت ترکیه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “واشر سرسیلندر استاندارد زانتیا 2000”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *