درب موتور که در بین افراد، بیشتر با نام درب کاپوت شناخته‌شده است، یکی از قطعات بدنه خودرو می‌باشد. کاپوت در حالت کلی به‌طور کامل سطح موتور خودرو را پوشانده و از محتویات موتور خودرو محافظت می‌کند. ازنظر طراحی، درب کاپوت‌‌ها به یکدیگر شبیه بوده اما در عین شباهت با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. ازنظر جنس، نیز کاپوت خودروها اکثراً از ورقه‌های آهنی ساخته می‌شوند.

رنگ درب موتور زانتیا به‌طور مستقیم به رنگ خودرو ارتباط دارد. ازاین‌رو به دو صورت به فروش می‌رسند، بدون رنگ و بارنگ. متخصصین خودرو اعتقاد دارند که کاپوت‌های بدون رنگ ازنظر سطح کیفی در رده‌بالاتری نسبت به نمونه‌های رنگ‌شده قرار دارند و به خریداران پیشنهاد می‌کنند که کاپوت‌های بدون رنگ خریداری کنند. در آلفایدک، کاپوت زانتیا در دو نوع تایوانی و ایرانی قابل عرضه و فروش است، برای مشاوره و خرید درب کاپوت زانتیا می‌توانید با کارشناسان آلفایدک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

محصول مرتبط: خرید پروژکتور راست زانتیا

خرید کاپوت زانتیا از فروشگاه اینترنتی آلفــایــدک با ضمانت اصالت کالا و کیفیتی بالا و همچنین با قیمت رقابتی و عمده در این فروشگاه قابل عرضه می‌باشد. این محصول توانسته نیازهای کاربران خود تا حد زیادی پاسخ دهد.

وظیفه اصلی درب کاپوت زانتیا چیست؟

حفاظت از موتور

مهم‌ترین قطعه یک خودرو ، موتور خودرو  آن است. به دلیل اهمیت بالای موتور خودرو ضروری است تا به خوبی از آن محافظت‌شده تا از آسیب‌های وارده احتمالی در امان باشد. اصلی‌ترین وظیفه کاپوت، محافظت از موتور خودرو است. در حقیقت در نبود کاپوت، ممکن است تا اجزای داخلی موتور در اثر ضربات احتمالی و یا شرایط جوی نامناسب آسیب ببینند. در اصل کاپوت خودرو با پوشش تمام سطح موتور و قطعات آن از موتور خودرو محافظت می‌کند.

قابلیت دسترسی به موتور

ساده‌ترین وظیفه کاپوت که در نگاه اول به آن‌هم قابل‌درک خواهد بود این است که این امکان را به ما می‌دهد تا به‌سادگی به موتور خودرو دسترسی داشته باشیم. اهمیت این دسترسی زمانی مشخص می‌گردد که خودرو در اثر خرابی نیاز به تعمیر داشته باشد و ضروری باشد که به موتور خودرو دسترسی داشته باشیم.
محصول مرتبط: خرید گوی زانتیا

عایقی برای صدای موتور

موتور خودروها در زمان روشن بودن و حرکت تولید صدا می‌کنند. این صداها عموماً از احتراق درون موتور ناشی می‌شوند. ازاین‌رو همواره شرکت‌های خودروسازی به دنبال راهی هستند که این صداها را کاهش دهند و قرارگیری یک پوشش بر روی موتور به نظر ساده‌ترین راه پیش رو است. کاپوت به‌طور کامل سطح موتور را می‌پوشانده و از خروج صدا از موتور خودرو به میزان قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند. درب موتور خودرو یک عایق مناسب برای صدای موتور است.

محافظت از سرنشینان خودرو

در بالا به وظیفه اصلی کاپوت که حفاظت از موتور خودرو می‌باشد اشاره کردیم. با پیشرفت تکنولوژی خودروسازی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته مرتبط این صنعت شاهد این موضوع بوده‌ایم که کاپوت خودروها در زمان وقوع تصادف از وارد آمدن ضربه به داخل اتاق خودرو جلوگیری کرده و نتیجتاً آسیب وارده به سرنشینان خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

زیبایی خودرو

علاوه بر تمامی کارایی‌هایی که در بالا ذکر شد، کاپوت‌ها بر زیبایی خودروها تأثیر بسزایی دارند. ازاین‌رو در صنعت خودروسازی طراحی درب موتور خودروها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
5/5 - (1 امتیاز)
درب موتور(کاپوت) زانتیا ساخت کشور

ایران, تایوان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “درب موتور(کاپوت) زانتیا بهترین کیفیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *